söndag 16 februari 2014

Förberedelserna är i full gång


Det är mycket som ska fixas innan man kan åka !

Alla mediciner som ska vaccineras in, eller tas in i tablettform vissa dagar före och under tiden och efter och..........
Alla pass och visum och körkort och bankkort som ska kopieras och förvaras i syrrans resväska.

Badskor som ska hittas, badkläder, saronger, långärmad tröja som skydd för myggen, som ev. kommer vid mörkrets inbrott.

Å så måste man ju ha en liten duk och några värmeljus för myset på kvällarna!

Badskorna måste man ha, när man går ut i havet på morgonen, när det är ebb.
Då kan man gå i sanden och titta efter bläckfiskar och krabbor. Varmt och skönt är det åxå......ca 35 grader.

Ååååå....... vilka kläder får följa med och vilka måste lämnas kvar?   Måste jag ha långärmat? Vad ska jag ha på mig när jag åker?? Det ska vara ganska varmt här hemma i Sverige och inte alltför varmt, när man kommer fram. Inte vill man väl frysa på flygplanet heller. Och stödstrumpor på !

Å så måste man ju ha en liten duk och värmeljus för myset på kvällarna.

Själva har de ju bett om pennor och papper och gamla glasögon, så det har vi ju åxå samlat ihop och ska ta med.

Pirret i kroppen har infunnit sig sedan en vecka tillbaka...och inte blir det mindre, när man tänker på att det bara ett par dagar kvar tills vi åker.....

Lev väl......just nu har jag inte tid med det, men det ska bli bättre!!

Å snart blir det friskvård !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar