fredag 5 juli 2013

Årets bästa vecka

Nu är årets bästa vecka över för den här gången.

Lite annorlunda blev den ju, dels med tanke på att både platsen och att jag var annorlunda!

Vi var i  Grycksbo hos Anki och sydde den här gången.
Och jag var ny-opererad och kunde nästan ingenting själv.
Som tur var,  hade jag min dotter med mig, och jag tror inte,  att jag hade klarat mig utan henne. Hon har varit min "slav" under den här veckan, hämtat saker, fixat frukost, bäddat, bevakat mina duschtillfällen, (så att jag inte skulle ramla), serverat mat och diskat efter mig.
Tack älskade dotter för att du fanns vid min sida! Vill även påpeka att de andra åxå var väldigt hjälpsamma!

Men jag fick i alla fall lite gjort åxå, trots att jag, då och då, måste sitta med foten lite högt, för att få den att svälla av lite.
Allt tar ju såå mycket extra tid, när man måste gå med rollator hela tiden, och svårt att bära nånting med sig. 
Ni som håller på med den här hobbyn vet ju, att man inte sitter still på en stol hela tiden. Det ska strykas och skäras stup i kvarten, så det är mycket upp och ner på stolen.

Hur som helst så lyckades jag åstadkomma en väska med applikationer.
Jag gillar att "pilla med" applikationer.
Det är alltid roligt att se motivet växa fram. Speciellt om jag gjort motivet själv.
Det har jag inte gjort här........hittade damerna i något amerikansk mönster, som jag kikade på.


Sedan hittade jag, i mina gömmor, en gammal spets som suttit på ett kasserat lakan, så den fick duga som "upp- piffning" av väskan.

Jag sydde åxå adresstags till resväskan, en praktisk sak att ha på väskan och ha en adress-lapp  i,  och så att väskan syns bland alla andra väskor, som ser likadana ut när man väntar vid bagage- bandet.


Två tags till vänster, och min nysydda plånbok till höger.

En plånbok. som jag säkert har sytt minst sju gånger om, som jag har sprättat när jag skulle sy den.
Det var nära många gånger,  att den skulle hamna i det runda arkivet, men jag gav mig ........på att jag skulle sy den klart.
Tack Bia för lånet av det "ofullständiga" och mycket krångliga mönstret till den här plånboken.
Jag ska nog sy en till, men jag ska nog förenkla den ytterligare efter mitt eget huvud, tror jag.

Hur som helst en skön och trevlig veckan tillsammans med goda vänner/SY-strarna!!

Lev Väl...å syvecka i Grycksbo måste definitivt räknas in i friskvården !!

3 kommentarer:

  1. Skönt att din operation är klar.
    Känns lite konstigt att inte vara i Våmhus och Mias syveckor.
    Här är det ingen syning alls.
    läs gärna bloggen och häng med ombord...det går ju bra även med rollator i bagaget .o)

    http://jaya-seglar-igen.blogspot.com

    Kram Pirjo

    SvaraRadera
  2. Jag kan gott förstå att Du har haft en underbar syvecka i Grycksbo. Väskan med de två damerna på tyckte jag blev tuff!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Vad fint att det trots allt gick bra att åka och sy! Strålande resultat om du frågar mig. Kanske foten är bra nu?
    Allt gott till dej! Kram!

    SvaraRadera