onsdag 10 juli 2013

Tack och lov för kompisar!


När man är så här "handikappad" som jag är för tillfället, så är man väldigt glad för att man har snälla och goa kamrater!

Å det har jag, ett helt gäng faktiskt!!

I lördags kom två av dem, Maggan och Laila från Västmanland, förbi och stoppade in både mig och rullstol i bilen och körde iväg.

Vi skulle, så klart, besöka Lapptäckesutställningen i Mora, den stora årligen återkommande.

Åååh, vilket jobb de har gjort tjejerna från Mora med omnejd!

Utställningen bestod av över 400 olika alster, inte bara täcken så klart utan även väskor, grytlappar, dynor till gungstolar mm. mm.
Det mesta var snyggt i alla fall!

 
Enorma arbeten som de här på bilden och mindre projekt åxå, men lika snygga!
 
 
Väskor, bonader och diverse "smått". Lika snyggt som de större projekten.
 
Härligt att få bli skjutsad runt i rullstol och få chansen att titta på allt det snygga, trots att man inte kan gå för "egen maskin".
 
På hemvägen var vi ute och "turistade" lite och åkte vägen över Tällberg. Köpte glass och tittade lite på hantverkarna som jobbade ! 
Det var ju en sån vacker dag!
 

Tack Maggan och Laila för att ni förbarmade er över mig, och gjorde er det besväret att ta mig med!

Sånt betyder mycket,  när ens vardagliga liv består av att röra sig mellan vardagsrummet och köket!!!

Lev Väl  mina vänner........å lapptäcksutställning och Tällberg, det är friskvård det !!

4 kommentarer:

  1. Ja, att få komma på lapptäcksutställning i Mora kan nog göra vem som helst glad, tror jag! Denna gången var det bland andra Du som hade turen och nöjet att få åka dit.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag är sååå glad för att jag fick se utställningen även i år. Hade vissa bekymmer med hur jag skulle kunna ta mig dit innan.
      Men det var så mycket fint där så!

      Radera
  2. Visst var det en massa snyggt på utställningen. Och visst var det trevligt att vi råkade på varandra :))
    Och Tällberg, jag håller med dej... det är friskvård det!

    Kram till dej och lycka till med fortsatt bättring i foten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Malle, det var jättemycket snyggt på utställningen! Man fick sån inspiration, skulle vilja vara frisk nu och ha lite mycket tid, så att man kunde köra igång.

      Å det var jätte, jätteroligt att träffa dig igen, efter alla år!!
      Hör gärna av dig, när du kommer förbi trakterna........fika finns ju alltid!!!

      Kram

      Radera