torsdag 20 juni 2013

I hemmets härd....




Jaa, nu har jag varit hemma i flera dagar......

.......och livet kanske går liiite lättare, än vad det gjorde när jag kom hem för några dagar sen.

Men inte är det lätt inte, att inte få stödja på foten alls!
Att hela tiden ha nåt i händerna som man måste ha tyngden på.........vilket begränsar ens aktiviteter betydligt !
Men det går lättare och lättare, man vänjer sig och skaffar nya vanor.

Min kära kollega hjälpte mig häromdagen att åka iväg och fixa en rullstol, så igår kväll var jag på utflykt till andra änden på byn, och fikade.
Det är ett stort äventyr för mig, som har turen : köket - vardagsrummet- köket- vardagsrummet- toa- köket- vardagsrummet...osv. i all oändlighet.

Fast det är klart, att om det är soligt och fint ute, så kan jag faktiskt gå ut och sätta mig i en Baden- baden och njuta av vädret och tillvaron.
Det har ju faktiskt hänt åxå.

Min midsommar tänker jag fira tillsammans med mina nära och kära.....i den här miljön


Ett sommarfagert Leksand!!!

Tillsammans med en av mina allra, allra käraste.......Myran




För ni vet väl att barnbarn, det är friskvård det!!!

Lev Väl!

4 kommentarer:

  1. Glad midsommar i härlig miljö önskar jag dej.
    Fortsatt god bättring med foten också :))

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Malle, hoppas att du har haft en bra midsommarhelg åxå.

      När kommer du förbi och fikar då???

      Kram

      Radera
  2. Hej snygg blogg!lilla gips:)
    God bättring med foten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack för snälla ord. Ja tack jag gör så gott jag kan med min fot!

      Radera