söndag 11 mars 2012

Klar!!!

Så här såg det ut i mitt syrum på lördagen. Då hade jag lyckats flytta runt på en hel del saker, en del hade jag lagt tillbaka igen, och en del hade jag definitiv gjort slut med, och sagt tack tack för den tid som varit.





Efter flera dagars plockande, röjande och kastande, så är jag äntligen klar. Å jag kan ju bara säga det....som jag har kastat!! Och gett bort till sekond- hand butiker här i stan.

Jag har sorterat bort gamla böcker från -70 talet, gamla handarbetstidningar från samma tid och en hel del smått och gott, som jag vet att jag aldrig kommer att använda igen.

Å det känns sååå skönt!! Jag är helt säker på att jag inte kommer att sakna de där sakerna ett enda dugg. Har nog redan glömt bort dem!!

Nu ska ni få se en bild av hur det ser ut idag....mycket inspirerande att sätta igång med nåt "projekt", känns det som.



Nå vad säger ni nu då???

Rent och snyggt och ihop- plockat, inga tyger som ligger på bordet och inget annat skräp heller.

På sista tiden före städandet, så hade jag nästan inte plats att skära några tyger, för hela bordet var fullt med tyger och annat. Så det känns jätteskönt att fått fram bordet igen! Att få lite arbetsyta!



Jag tycker att det är sååå fint, och jag känner att jag verkligen kommer att trivas i min nya miljö.
Det enda som måste göras nu, är att jag måste skaffa ett större bord, så att jag kan ha kompisar hemma på lite kompis- syning + en slags "grunka" att sätta på väggen, att sätta TV:n på. Då  får jag upp TV:n på lite högre nivå, så att jag ser den bättre. Men sedan är jag nöjd, tror jag i alla fall!

Lev Väl mina kära vänner....det tänker jag göra, nu när jag fått ett sånt fint friskvårdsrum!!! 

4 kommentarer:

  1. Ohhhhhhhh.........vad fint du ordnat det i syrummet!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har blivit en helt annat trivsel, även om jag trivdes förut åxå, men.......ska verkligen försöka vara ordentlig och plocka undan efter varje projekt!

      Radera
  2. Ekstrem forvandling! Så flink du har vært!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Grete! Ja, jag känner att jag har varit duktig, men det tog en och en halv dags intensivt städande, innan det var klart.
      Men jag är jättenöjd och ser fram emot att sitta där och "jobba".

      Radera