måndag 19 mars 2012

Har varit på "sy- helg" hos Anki


Färdigsydda UFO:n, kuddarna,  som var det första jag sydde efter min storstädning av syrummet.
För er som inte vet vad UFO är så kallas UnFinishedObjects för UFO:n.
Å det är nåt konstigt, som brukar drabba det allra flesta quiltare.......så småningom.....

Har varit på syhelg hos Anki i Grycksbo tillsammans med fem andra quilt- tokiga damer.

Å tänk att varje gång vi träffas, så har vi så roligt! Skratten ekar mellan väggarna!!!
Å ändå får vi lite gjort! Det är ju fantastiskt!

Tänkte att jag skulle fortsätta på den inslagna vägen...att sy klart några UFO:n, men när jag skulle quilta en duk, så hade jag ingen tråd som passade. Så den fick jag lägga undan igen.

Då började jag sy på mina katt- rutor...men kände att jag nog hemskt gärna ville sy en väska...å då gärna i batiktyger....jag bara älskar batiktygerna.....de är ju så vackra!!!
Och för er som känner mig, så vet ni att det inte är såååå ovanligt, att jag får ett väsk- sug!!!




Men när jag sedan hittade världens snyggaste tyg, så var det ju bara att köra igång......sydde en om- modifierad modell av "stickväskan".
Så här blev min variant.

Men det var vääldigt roligt att sy väska igen, så jag funderar allvarligt på om jag ska sy en "Reidunväska"till,  trots att jag har sytt två förut!
 Men de är ju så roliga att sy!

Hur som helst så hade alla vi en trevlig och mysig helg tillsammans hos Anki, med god mat och sköna sängar, även om natten blev lite kort kanske! Hahahaha!!!

Tack tack Anki och alla som var där för mycket trevligt sällskap!

Lev väl...och friskvårda mycket!!!

4 kommentarer:

  1. Tusen tack själv! Jisses, vad läcker väskan blev, säger jag som inte vart kvar till söndagen. Ni hann verkligen få en hel del gjort. Och äntligen fick jag se de urläckra kuddarna - de blev kanonfina. Passar väldigt bra in med det övriga turkosa hos dig.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Ja jag är väldigt nöjd med kuddarna...och att jag fick dem färdiga!! Å väskan blev bra..jag har redan "flyttat in" i den.....jodå vi hann med en hel del...du skulle ha varit kvar....vilka sängar...wow.....sov som prinsessor... tack för att du var med på lördagen i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  3. Så flotte puter, lekkert design og farge! Flott veske også, får aldri nok vesker!

    SvaraRadera
  4. Häftiga kuddar! De har jag varit sugen att sy. Älskar Mrs Moens design. Trivs du i nystädade syrummet?
    Ha det så bra i vårvädret!

    SvaraRadera