onsdag 29 februari 2012

Kan det vara vårsolen som tittar fram???

Kan det vara vårsolen som tittar fram och som värmer så skönt ?

Idag på jobbet hade vi en termometer som vi placerade ute och i solen.
Den visade på + 18,5 grader!!!!
Det känns ju åxå så härligt varmt, och snön försvinner raskt i solen. Just nu har vi bara lite halka kvar...ingen snö, bara halka.....
Man får bara önska att snön ligger kvar lite längre norrut, med tanke på Vasaloppet, som ska gå på söndag. Annars blir det svårt, både för åkarna och för arrangörerna.

Ja ja, jag vet att det bara är februari, och att det säkert kommer bakslag med en eller annan snö- dämp (som det heter på Dal- mål), men jag kan i alla fall inte låta bli att få lite vårkänslor.
Dessutom är ju dagarna mycket längre, och det bidrar ju till att livsandarna vaknar upp igen, efter den kalla mörka vintern.

När det gäller sömnaden, så håller jag fortfarande på med mina kommun- projekt. Det är bara det sista kvar nu och det är nästan färdigt, ska bara monteras och quiltas. Sedan är jag av med alla måsten.

Den röda på bilden är redan levererad, den är sydd i tekniken One Block Moments och var väldigt rolig att sy, när jag väl fick nån ordning på de tredimensionella kuberna, och det var inte helt lätt, kan jag väl säga. Den ska sitta ovanför en rod soffgrupp i ett väntrum.
Gardinerna i det rummet är vita med grå, svarta, gula och röda mönster på , så väggdekorationen stämmer då åtminstone in i färgerna.

Har åxå sytt ett telefonfodral till en arbetskompis, liknande mitt men grönt.

Har förresten köpt mig en Tutto- bag. Var till Mia igår och shoppade lite. Kom på för någon vecka sedan att jag minsann skulle ha en Tutto-bag, och frakta runt min kära Horizon i. Sagt och gjort, köpte en av Mia......en grön!!!!
Nu svimmade ni alla ni som känner mig va??

Jo minsann köpte jag inte en grön, tyckte faktiskt att den var snyggast!

Fast Mia hade både svart och röd åxå.....Kan det vara så illa så att jag håller på att bli vuxen kanske???

Lev väl, mina vänner och passa på att friskvårda mycket de dagar då solen inte lyser!!!!

5 kommentarer:

  1. Så läcker din Kubquilt är!!! Kan du fota den på plats och visa här på bloggen?

    Hi hi hi...........Välkommen in i den "gröna världen"........måste faktsikt hålla med om att den gröna tutton ÄR läcker..... :o)

    SvaraRadera
  2. Jäpp PJ, jag har nog tänkt att jag ska fota lite, när mina arbeten sitter på plats på sina respektive ställen. Å visst ska jag lägga ut bilder här på bloggen.

    Ja, å vet du, jag tycker faktiskt att "min lilla gröna" är sååå läcker.......tänka sig???

    SvaraRadera
  3. Så flott quilt! Men den kuben ser komplisert ut!
    Du kommer til å bli såååååå glad for din Tutto-bag! Den er så kjekk når du skal ha med maskin og alt tilbehøret. Jeg har faktisk to, både liten og stor, og de er meget anvendelige.
    Godt at våren er i anmarsj!

    SvaraRadera
  4. Meg igjen..... Velkommen i Blogglandia, jeg har kikket gjennom alle dine innlegg og du skriver du er ny her! Hvilke flotte kommunequilter du lager! De to som nesten er like, var virkelig flotte med sine sterke farger, og den tredimensjonale har virkelig dybde!
    Flotte barnebarn!
    Jeg skal legge deg til på min bloggliste, så er det i alle fall en til som leser dine innlegg!
    God helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Grete för dina snälla ord om mitt skapande, och mina barnbarn.
      bloggat har jag gjort i några år, men har bytt bloggställe från Aftonbladet, där jag startade och bloggade i ett par år tror jag, sedan stängde de bloggsidan, då flyttade jag över till Wordpress. Men där trivdes jag inte alls, vi kom inte överens jag och Wordpress, så därför hamnade jag här på Blogspot. Å här tänker jag nog förbli....

      Radera