söndag 21 september 2014

God mat


Har länge varit intresserad av Linas matkasse.

Men eftersom jag lever ensam för det mesta, så har jag tänkt, att det blir nog för mycket mat för mig ensam.
En dag såg jag ett inspirationserbjudande från Linas på 299:-, och det nappade jag på.

Jättespännande!

Första rätten var "Kinesisk lax med plommon, ingefära och vårlök". Fantastiskt gott var det med ris och en sås gjord på plommon, vitlök, ingefära, sambal oelek och lite annat gott.

En sallad på mango, vårlök och tomater och en härlig limedressing till.




Nästa rätt var "Pappardelle med lammragu, Grana Pandano och färsk timjan".

Väldigt gott det åxå och det var i alla fall första gången, som jag har lagat till lammkorv. Pappardelle hade jag inte heller hört talas om tidigare, men det är bred bandspagetti.



I kassen var det ju en rätt till, så idag blev det "Kalkonwallenbergare med citronpuré, smörstekt äpple och ärtpesto"

Å det var åxå jättegott, trots att jag inte såg fram emot ärtpeston. Men till och med den var god. Tänk va´lite vitlök kan göra.....


Och citron i potatismos trodde jag inte skulle vara någon höjdare, men det passade väldigt bra.

Å mååånga matlådor har jag fått på det här viset åxå.

Det allra mest uppseendeväckande är väl, att jag tyckte att det var jätteroligt att laga maten !
Jag brukar inte tycka, att det är så väldigt roligt att laga mat, speciellt inte när man ska laga mat till sig själv. Men det här tyckte jag var väldigt roligt.

Så nu ser jag fram emot, när min nästa kasse kommer om en vecka.
Då får jag dessutom en annan kasse "Linas Matkasse för två". Då kanske det inte blir fullt så mycket mat...vilket känns lite onödigt, när man inte har så "stor familj".....


Annars syr jag väl på som vanligt, men det finns bara halvfärdiga saker just nu.

Däremot har jag varit lite "wild and crazy" och "pimpat upp" min brevlåda.
Hade några block kvar, som har blivit över från andra arbeten, som jag tyckte skulle komma till lite nytta.
Så jag åkte iväg och köpte självhäftande plast, och klädde in min brevlåda i plast och en del av mina block.


Nu ska det väl verkligen synas att det bor en quiltare på den här adressen, eller vad säger ni???

Lev Väl och Linas Matkasse........det är friskvård det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar