fredag 1 augusti 2014

Skärså Fiskeläge


Fick en broschyr hem i brevlådan från "Dagsresor".

Man kunde få åka buss till Skärså Fiskeläge för en billig penning.



Alltså tog jag min gamla mamma, och drog iväg med henne till Söderham och till Skärså.

Där fanns, förutom vackra vyer, glashytta, Smakeriet, hantverksbodar, fiskrestaurangen Albertina, (där de, enligt hörsägen, har väldigt god mat) och ett fiskrökeri.


Där strosade vi runt och shoppade i hettan under någon timme, och njöt av att vara på ett sånt annorlunda ställe jämfört med hemma.


Vädret var ju också med oss hela tiden, solen sken och det var varmt, lite för varmt.
Men eftersom vi var ute vid havet, så var det en liten härlig vind, som svalkade av oss lite.


Havet ligger ändlöst  och relativt lugnt just nu....


Små stugor (extremt små)med fisknät hängande på tork. Det fanns faktiskt många olika modeller av små stugor....




En vy över delar av byn.....

En jättehärlig dag, speciellt skönt för mig, som annars mest sitter hemma pga. att jag inte kan köra bil. Därför har jag svårt att ta mig nånstans, om inte nån kompis kommer förbi och hämtar mig.

Men nu har jag varit ute och rört på mig, en dag i alla fall !

Kära vänner........Lev Väl...........  Skärså....det är åxå friskvård !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar