onsdag 6 augusti 2014

En dag i fäboden




Över 30 graders värme, strålande sol.........och en sjö inte alls långt ifrån, låter väl som en sommardröm för många?


Det är så vackert där med röda stugor, träd, blommor och gärdesgårdar överallt.



Det här är verkligen Dalarna, och jag känner av mina rötter....


                                                             Det är ju såååå vackert......



                                                 Naturligtvis har jag inte legat på latsidan i syrummet heller......

                                                 Jag har sytt  ett bokomslag till min anteckningsbok.
                                                 Den här gången har jag faktiskt följt mönstret ! I alla fall nästan.........


Mönstret hittade jag i "My Quilt" nr 2, 2014.
Den var väldigt rolig att sy, så det kan nog hända att det blir några till. Bra att ha som present kanske?
Det finns två fickor på också, en med dragkedja, som syns på bilden och en mindre på insidan av pärmen.
I den stora fickan kan man ha pennor och radergummi kanske?


                    Passar till skrivbok i halv A4 - storlek...undrar just om det kan kallas A5 kanske??
            Den jag köpte, som skulle passa i det här fodralet kostade 14,90.Så det är ingen stor kostnad.

                   Man kanske kan köpa in några skrivböcker och ha på lager, och sy fodral till dem,
                                          om man behöver en bra gåva till någon.

                                                 Nu går jag upp i syrummet igen......

                                 Lev väl alla ni därute............och tänk på friskvården...........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar