fredag 18 juli 2014

Lite terapi för en sjukskriven....och min städtant....



Nu har jag fått ta av mitt gamla gips ! Sååå skönt............

.........men då har jag ju fått en "rymdstövel" i stället........

Så här såg foten ut, när den blev utsläppt från gipset.














Å så här ser min fot ut för det mesta. Jag kan ta av den och vilka upp fotleden lite. Dessutom, blir det ju varmt.....




Jag kan väl erkänna att jag inte gör många knop på dagarna, det är ju inte så lätt, när man alltid har en rollator eller kryckor i händerna.

Men sitta vid symaskinen kan man ju göra. Det går att köra symaskin med vänsterfoten åxå !


Men det här har jag tillverkat de senaste dagarna, är beställningar....



Mobilfodral i alla möjliga former och varianter...
I morgon ska jag börja att sy en" puck".............................

Måste bara avsluta med att lovorda min "städtant". Hon är förmodligen yngre än jag, men....

Eftersom jag visste på ett ungefär,  hur det skulle bli den här sommaren, så tog jag tjuren vid hornen och var ute innan operationen. 
Förra sommaren hade jag den kommunala hemtjänsten, som kom varannan vecka och städade åt mig.
Å jag kan säga att jag verkligen inte var nöjd!
Fläckar på köksgolvet, som åxå fanns kvar sedan hemtjänsten torkat golvet och åkt härifrån.

Dessutom var det dyrt, så jag tittade i reklambladet efter någon annons om privat städning.
Å så hittade jag en, jag ringde och hon kom hem, och jag berättade vad jag ville ha hjälp med.

Nu har hon varit här två gånger, och som den damen städar. Hon är helt otrolig, hon är sååå noga och så duktig på att städa. Så det är en fröjd att gå omkring i huset och se hennes framfart!
Å inte är det särskilt dyrt heller, med tanke på att man får Rut- avdrag! Väl värt pengarna!

Funderar faktiskt på om jag ska behålla henne även sedan jag har blivit frisk.
Om det är någon som vill veta vem hon är, så hör av er, jag rekommenderar henne gärna vidare.



Avslutar med grannens rosen- portal, som jag tycker är sååå vacker.

Lev Väl hörni........och att ha städtant......det är friskvård det!!!



3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är fantastiskt att se din fot så fin när man vet vad den har varit med om. Skönt att se att foten får frisk luft igen! Åhh, vad många sötingar du har gjort! Gillar henne som sitter på locket på den andra nedifrån!
    Vilka vackra rosor!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av att läsa att foten din är på bättringsvägen. Skönt!
    Skönt också att du har bättre hjälp i år då än förra året. Hoppas du kan njuta så mycket som möjligt av sommaren.
    Fina mobilfodral du gjiort. Kramar i massor! ��������

    SvaraRadera
  3. Fina mobilfodral- förstår att du får sy flera.

    SvaraRadera