torsdag 5 december 2013

Kung Bore har anlänt!


Å det med besked !

Det började igår i lunchtid, då snön bara vräkte ner, å vräkte i ordets rätta betydelse.
Efter bara ett par timmar, så låg det ca en dm snö på backen.

Å jag, som vanligt, knatade runt i mina sandaler. Å det kan jag meddela var inte så skönt just igår!

Numera har jag bytt fotbeklädnad och går i joggingskor. Försökte klämma i mig i mina vinterkängor i morse, men foten är fortfarande så svullen, så att jag inte får igen dragkedjan på höger fot.

Jag skulle åxå ta mig till jobbet i morse.
Alltså gick jag ut och fick börja med att borsta av trappan.
Kom så småningom fram till bilen, och skulle lägga in mina väskor, innan jag skulle borsta av den åxå.

Å vad hände??

Bildörrarna gick knappt att få upp, de hade frusit fast!
Det är såna gånger som det krävs vääääldigt mycket övertalning av mig själv, att jag, trots allt, gillar den här årstiden.
Blir så trött på skottning, halka, yrsnö och fastfrusna bildörrar!!

Men hörni....lev väl i allt detta....så försöker jag göra det åxå..........

Friskvård.....vinter ??? Tja.........

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det härligt!!! Vitt och fint - och blåsten går snart över. Imorgon blir det sol igen och lagom med minusgrader!
    Det känns som om ljuset har kommit tillbaka igen och det äääääär så skönt!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuset vill jag gärna ha, men inte skottningen, och inte is på rutorna och inte fastfrusna bildörrar........Det får gärna snöa, men inte på mina gångar och inte på min infart...... :-)

      Radera