onsdag 25 december 2013

December har snart gjort sitt !


Jaa, det var värst vad december "sprang förbi" fort!!

Lite roligt är det, men ganska så skönt när december är över åxå .

Främst är det ju för ljusets skull, för att det är på väg tillbaka igen.
Här uppe i den landsände där jag bor, har vi inte haft nåt vidare med snö heller, så ingenting har det funnits som har lyst upp lite.
Vi fick ju lite snö där i början på dec,  tror jag att det var, men den har ju försvunnit för länge sedan.

På julaftonen dvs. igår var det +8 grader här, och då finns det ingen snö, som vill stanna.

Men sysslolös har man ju ändå inte varit under december, och det är väl inte så vanligt, att man bara sitter med armarna i kors heller.


Lite sånt har jag ju pysslat med förstås bl.a.
Har ju baka diverse kakor åxå. Jag tycker ju att det är sååå roligt att baka. Jag gör det gärna. Problemet är väl bara att jag helst inte ska äta dom själv......
















En annan lite sak som jag har pysslat med, en stickad luciakrona till Myrans kompis på dagis. Stickade en sån till Myran för två år sedan, och fick alltså beställning på en till.



Till dottern tillverkade jag dessa, som Tomten fick dela ut. Hon skulle ha dem till nåt i badrummet.

Enkla små lättsydda "buttingar" som kan vara bra att "ha saker i". Lite mörk bild men......




















Varje år till jul brukar jag tillverka julkort, som jag skickar till speciellt utvalda personer.
På senare tid, de senaste åren så har julkorten blivit till julgrytlappar, så här ser årets upplaga ut.
Mycket uppskattade kan jag väl  säga.




Har åxå haft besök av mitt lilla söthjärta Myran under några dagar..........å det här  var den syn, som väntade mig en dag, när hon ropade på mig....Å då var ju mormor tvungen att ta fram kameran.



Vill avsluta med ett par kort, som vittnar lite om att det finns julfrid i mitt hus åxå, trots snöbrist !


Snöfritt, men man försöker ju göra det lite mysigt ändå! Både ute och inne!


God Jul alla mina vänner därute ! Och nu när vi har så många lediga dagar, (det flesta av oss) så passa på att njuta lite av friskvården !

Lev Väl!



1 kommentar:

  1. Dina kombinerade julkort och grytlappar ser ljuvligt vackra ut, tycker jag.
    Och "buttingarna" är ju perfekta "att ha saker i" som Du säger.

    Dollandesign

    SvaraRadera