torsdag 22 augusti 2013

Äntligen har jag blivit av med mitt "hatobjekt" !


Å vad är då mitt "hatobjekt"?

Jo minsann, var det inte en gammal stentrappa, som har funnits utanför mitt hus sedan 1949, då huset byggdes om av min mormor och morfar.



 En gammal , ful, sliten stentrappa, som hade sett sina bästa dagar för läääänge sedan.

Har haft planer på att göra nåt åt den under ganska många år, åtminstone fem- sex år eller mera. Men betänkligheter har ju kommit angående ekonomin, det är ju inte helt billigt att bygga nåt heller, speciellt när man inte kan göra det själv.
Men till slut så tog jag och slog till, när mågens kompis ville bygga den.(Han har byggfirma och F- skattsedel ifall om någon undrar.)
Så....en vacker dag, så kom de där underbara pojkarna Mark och Daniel och började bila i min äckliga trappa.
Å fort gick det, på bara ett par förmiddagstimmar, så var den nere i småportioner, hopplockad och inkastad i firmabussen och ivägkörd till soptippen !
Sedan började det roliga, att fixa dit en ny trapp med veranda/trädäck/altan. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det?? Nån som har någon idé om vad det heter, eller vad jag ska kalla den, så kläm fram det bara.


Så här ser det ut nu, som på den stora bilden, mellanbilden är när de höll på att bygga verandan/trappan och den högra bilden är,  när jag inte hade någon trappa alls. Bara en ramp, för att jag, mitt "kravel", skulle kunna ta mig ut och in i huset.


Nu väntar jag bara på att mina trädgårdsmöbler ska komma, har köpt ett soff-set som ska stå där. Men tyvärr var det beställningsvara, och det har snart gått två veckor och jag väntar fortfarande.....suck!
Man blir ju så ivrig nu,  för att man ska få det lite fint, innan jag måste ställa undan dom igen.
Korgmöblerna som står där, ska egentligen vara på balkongen, men har fått tjänstgöra som stand- in här nere så länge tills mitt soff-set kommer.

Jaja, mitt soff-set kommer säkert snart, förhoppningsvis innan vintern.......

Lev väl mina vänner........och ny veranda är definitivt friskvård !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar