tisdag 28 maj 2013

Plötsligt händer det......


Plötsligt händer det som man har väntat på länge!

Närmare bestämt i ett par år har jag väntat, och nu är det snart dags!


Nu snart är det äntligen min tur!

Jag har ju en fot, som har krånglat, ända sedan jag gick på kryckor förra gången, då p.g.a. att jag fick ett nytt knä, en titan -protes inopererad.

Foten började göra ont i samband med det, och jag har varit på otaliga läkarbesök och olika former av röntgenbehandlingar innan jag har kommit så här långt!
Bl. a. så har jag varit på fyra (!) läkarkonsultationer, innan jag fick en operations- tid till slut.

Två kirurger ska finnas på plats, när det är dags för mig.
Först ska de göra blod- tomt i benet.
De ska öppna foten nedanför den yttre fotknölen, och göra ett snitt fram emot tårna, tvärsöver strax ovanför tårna, och upp till den inre fotknölen, så att det blir som ett lock.

Sedan ska de plocka benbitar från höftbenet, som de ska skruva fast i foten, och steloperera den i rörelsen i sidled.
Foten är ju redan stel, men det innebär att jag slipper ha ont.
Å det är ju jag tacksam över!

Vid min fråga, när operationen ev. skulle kunna tänkas bli, svarade läkaren att:" -nog ska vi väl hinna med dig innan sommaren !"

Jag hade nog hoppats att operationen skulle ha blivit av lite tidigare på året, men nu ser jag fram en helt enormt varm och solig sommar! (Ironi)
Å förmodligen blir det en sån åxå, eftersom jag ska gå med gips runt min fot i tre månader !!!

Så ....operation 13 juni och gips till 13 september !!! Suck, suck!

Men det ska bli skönt att äntligen få det gjort.
Detta är ju första steget på fler operationer av foten, så....vad har jag för val egentligen??
Att tycka att det är OK att bli opererad mitt i juni, eller fortsätta att gå så här, och ha ont och bara kunna gå 150- 200 m innan jag inte klarar mera??

Lev väl alla mina vänner därute..... å friskvård...kan det vara att operera foten??

6 kommentarer:

  1. Förhinder de finns inte i Annicas värld just nu..
    Åh tänk att de bara tog 11 dagar sen va hon frisk
    Puss på dej......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Anki, de är ju bara att hoppas.....jag har inte slutat att hoppas än, att jag ska kunna vara med vecka 26. Vi får väl se hur jag lyckas....
      Pusspuss

      Radera
  2. Det blir på min födelsedag, jue!!!! Om jag så ska hämta dig och baxa in dig hos Anki så ska vi fixa till det så att du kan vara med - och du hjälper till så mycket du kan genom att vila och göra allt som behövs för snabbt tillfrisknande!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Eva, jag ska göra vad jag kan...jag vill ju så gärna...men vi får väl se hur det går.......tack i alla fall för att du ska försöka hjälpa mig....

      Pusspuss

      Radera
  3. Klart du ska vara med oss och sy, och om gasfoten är lite klumpig så kan du ju alltid ansvara för underhållningen? För att sjunga lite lär ju knappast vara något problem? ^^

    Alvarligt talat dock, så otroligt skönt att det blir av, men fy så trist timing! Hoppas verkligen du kryar på dig snabbt och orkara vara med oss och toka lite <3

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. DEt låter som något som de vet som de vet vad de pysslar med. Glad att du ska få hjälp! Oerhört skönt att slippa ha ont, det är värt vad-som-helst!
    Försök vara positiv, det är bra i alla lägen, och enligt underökningar läker man bättre och lättare.
    Kram och allt gott till dej!!!!!

    SvaraRadera