måndag 12 november 2012

Liiite konstigt är det ju....


Jaa, liiite konstigt är det ju, att det är jag som är den sjuka!!!

Jag har nu sedan i somras, haft mitt andra stora förmaksflimmer, som har krävt att jag söker upp akuten, och får behandling för att det ska släppa.

Första gången i somras cyklade jag till Vårdcentralen, och fick vackert åka ambulans därifrån mot Lasarettet i Falun.

Å det känns lite konstigt, eftersom jag fortfarande är så "ung och alert" (åtminstone känns det så i mitt huvud, har inte förstått att jag har blivit äldre). Å är man ung och alert, så ska man ju definitivt inte ha några problem med hjärtat!!
Det är ju bara gamla tanter som har det!

Å sån är ju inte jag alls!

Men nu har det i alla fall slumpat sig så, att jag har varit totalt orkeslös, nästan hela helgen.
I morse blev jag ju svetttig, bara av att sätta på mig kläderna, genomsvettig och kallsvettig! Å det är då inte normalt!!

Men, men, nu är det hävt, efter någon speciell behandling, som man nyser av.
De låter nåt speciellt läkermedel gå in via dropp och efter ca 5- 10 min så börjar du att nysa, flera gånger.
Å sen så går pulsen och mina förmak tillbaka i normal takt! Har åtminstone gjort så, de två gångerna som jag har varit på en sån behandling.

Å jag är ju jätteglad, för att det händer med den här medicinen, annars så skulle de söva mig och ge mig en elchock! Låter inte helt trevligt tycker jag!!

Nåja, nu mår jag bra i alla fall, även om jag är lite trött efter en "konstig" dag! Men nu vet ni, mina vänner därute, jag är på banan igen!

Lev Väl...och det är då definitivt friskvård som jag har varit med om idag!!

2 kommentarer:

  1. Gud, så skönt att höra! Man blir ju alldeles ängslig när man ser att du helt plötsligt är på akuten! Suck! Då återgår vi till det normala igen, då :-) Var rädd om dig!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Tack Eva, ja det känns helt Ok idag igen. Så vi återgår till det som vi alltid brukar göra. dvs. jobba, äta, sova och syyyyy!!! Kramkram

    SvaraRadera