torsdag 1 november 2012

Alltså vissa dagar......



Alltså vissa dagar ska man nog inte alls kliva ur sängen.

Idag är en sån dag.....jag borde ha legat kvar i morse, när väckaren ville att jag skulle gå upp.

Funkade nog rätt så bra på jobbet under morgontimmarna, men allt eftersom tiden gick så blev jag surare och surare...och argare och argare.
Å  nu är jag riktigt på hugget!!!!

Så sur så att jag blev tyst, å det vet ni som känner mig, att det är inte så vanligt!
Å ganska "stickig" har jag känt mig åxå, retat upp mig på en del av mina arbetskamrater, och är tvungen att gå undan för att inte förstöra det goda arbetsklimatet.
Men har känt att gud nåde den, som talar med mig, eller som retar mig,  då kan det hända precis vad som helst.

Allt detta bottnar nog i att jag, som vanligt , försöker få tag på vissa personer, för att prata praktikplatser med dem. Men under hela förmiddagen har jag inte fått tag på en enda av 12- 15 st, som jag ringt eller mailat till.
En "vanlig" dag hade jag nog inte brytt mig, skulle jag tro, men nu blev jag surare och surare för varje person som inte svarade.

Beställde sedan mat från ett ställe som serverar matlådor, och vad fick jag...Biff a la Lindström som Felix eller Dafgård gjort i miljoner...alltså halvfabrikat.......och pulvermos......
Å med tanke på hur min övriga dag varit, hur kul tror ni att jag tyckte att det var?? Ätbart visserligen, men inte särskilt gott......

Så nu ska jag, snabbt som ögat, förflytta mig en trappa upp till min bästa kompis......min Janome 7700 Horizon, som står där i sitt rum.
Ska låsa dörren åxå så att jag får vara i fred och bara vara sur!

Avslutar med en skön bild på mina två vapendragare, Flisan och Lilla Vit.....



Lev Väl ! Jag ska se till så att jag friskvårdar mig lite, så att jag mår bättre i morgon!!

6 kommentarer:

  1. Regner med humøret stiger mange hakk etter noen timer med bestevennen Janome! Ny dag, nye muligheter!

    SvaraRadera
  2. Jaa vet du Grete, humöret blev genast bättre.....nu ska jag tillbringa helgen på samma ställe. Sedan blir nog humöret på topp!!
    Har inte så många såna här dagar...men ibland kommer de!

    SvaraRadera
  3. Har aldrig under alla år jag känt dig sett dig sur, skönt att du är ditt vanliga jag igen... Lite sy kan göra underverk, jag vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vet du Maggan, det händer faktiskt inte särskilt ofta.....kanske en gång/tre år eller nåt sånt. Å sällan sitter det i så länge som den här gången, kanske berodde på att jag hade för långt till symaskinen frfån jobbet... :-))

      Kramkram

      Radera
  4. Hej gumman! Har du kanske saknat mig?;-) Nu är jag i a f hemma igen och det känns också skönt! Vi hörs snart!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst har jag saknat dig!! Har ju messat och försökt ringa och bara kommit fram till din "knepiga" telefonsvarare :-)) Hörs snarast!! Kramar

      Radera