torsdag 18 oktober 2012

Fjällvandring och en snabb koll....



En kompis och jag åkte iväg på några dagars semester i Sälen.

Vi skulle bara ha det bra, vandra det vi ville och orkade, äta gott och "bara vara".
Årstiden gjorde ju inte precis så att det var någon större trängsel i fjällen, men vi hade trevligt ändå.


Så här vackert  var det...och utsikten är ju enorm. Man känner sig verkligen liten i detta landskap!

Lite färger finns minsann kvar även om de flesta färgerna redan hade försvunnit.


När man är i fjällen under "fel årstid" så upptäcker man en del roliga detaljer..... det var knappt att G nådde upp till papperskorgarna!!


Säsongens första snö fick vi åxå vandra i. Det var inte nåt tjockt lager, men det var snö på fjället en morgon när vi vaknade!

Kunde bara inte låta bli att bjuda er på den här bilden!
Ser ni vad som finns i mitten av bilden??? Ett stopptecken stod där mitt uppe på fjället!!
Förmodligen till alla skotrar som är ute på fjället, knappast för oss som gick nästan helt ensamma !!

 



Har åxå varit och tittat på de quiltar som jag gjorde till några kommunala lokaler. Nu sitter de där, i alla fall tre av dem....

I ett väntrum sitter två av dem. Hade nog tänkt att de skulle sitta precis bredvid varandra, men de som ska ha dem, måste väl få hänga dem, som de vill ?
 
Å den här sitter åxå i ett väntrum.


 
En detaljbild av den quilten.
 

Nej, mina vänner, nu har jag inte tid att sitta här längre, jag måste ju upp och fortsätta att sy!!!

Lev Väl och friskvårda mycket!!!

9 kommentarer:

  1. Det var fina kviltar som Du har gjort till kommunala lokaler. Varma och goa´färger med svart i kontrast, var fint, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten kan jag meddela att jag följde färgerna på de gardiner som hängde i fönstret. Å det blev bra tycker jag.

      Radera
  2. Åh, vilka härliga och vackra bilder du bjuder på! Det är så ljuvligt att få se att fjällvärlden har en annan sida också som inte bara är skid- och skoteråkare. Det ser faktiskt ut som om naturen vilar sig i väntan på alla kommande vinterturister. Dina quiltar är helt enormt vackra och det var kul att få se dem på plats.
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vet du, det är väldigt vackert i fjällen även om det inte är "säsong", så otroooligt avslappnande, man går så långt som man orkar, sätter sig ner och fikar lite eller bara tittar på utsikten......och så går man en stund igen.
      Vad gäller quiltarna, så kan man väl inte vara annat än lite stolt......det känns hedrande och bra.
      Kramkram

      Radera
  3. Tänk att få "sitta kommunalt" ! KUl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du det känns lite hedrande och jag är väldigt stolt över att de tycker att mina arbeten är så OK att de får sitta på väggen i kommunhuset.

      Radera
  4. De är jättefina vilket arbete, hoppas betraktarna uppskattar dem lika mycket som vi "lapplisor" gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, man kan ju alltid hoppas, att någon tittar på dem och inser att det är ett "gediget arbete" :-)

      Radera