torsdag 12 januari 2017

Fjolårets julkort

Varje år till jul så syr jag julkort.


Jag syr två stycken. Ett får min lilla moster i Skåne och ett får min kära tremänning i Uppsala.


Egentligen började det för länge sedan, då jag sydde tio stycken varje jul. Det var ett himla pysslande och plockande, innan alla tio var sydda och utskickade.


När jag väl hade fått alla klara, så trodde man väl, att man skulle få någon form av tack, för att man lagt ner lite extra tid och energi på de personliga julkorten. Men för det mesta så uteblev tacket, och jag började inse att kanske inte alla tyckte att det var speciellt att få ett sytt julkort.


Det var då jag insåg, att jag bara skulle sy till dom som verkligen uppskattade det. Å då blev det två kvar att sy till. Å det gör jag så gärna, jag får såå mycket rosor från dem för det jag gör.



Så här blev dom i fjol, senaste julen alltså. Julpyntat fönster med lösa hängande gardiner med grillspett i trä som gardinstång.

Nu mina vänner tänker jag förbereda mig inför i morgon, då vi ska vara tillsammans hos A. och sy både fredag och lördag.
Då blir det friskvård !!!!!

Lev Väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar