tisdag 19 januari 2016

Fint främmande!

Stor dag för vårt boende....Alice Bah Kuhnke



Idag har vi haft fint främmande på jobbet.....

..........kulturminister Alice Bah Kuhnke har varit och sett sig om på boendet, tillsammans med ett antal medarbetare. Och Säpo och poliser förstås.

Hon fick en rundvandring, där jag berättade lite om boendet, hur länge vi har funnits osv.
Hon verkade mycket intresserad, lyssnade intensivt och ställde många frågor.
En mycket trevlig dam kändes det som...

Annars så har jag varit ganska flitig i syrummet.
Jag har sytt årets julkort och fått iväg dem före julen, precis som man ska med julkort.....



Det här året trodde jag verkligen inte att jag skulle hinna med att sy några julkort, med tanke på att det nya jobbet har tagit så mycket tid.

Men varje år, som jag syr julkorten och skickar iväg dem till mina släktingar, så blir de då väldigt glada och tacksamma, så att det är värt "besväret" att sy dem.

Nej nu blir det sängen.......

Lev väl...och tänk på att friskvårda mycket......

4 kommentarer:

  1. Din snögubbe med tomteluva på är jättegullig, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tack tack, det var snällt! Försöker hitta nya motiv varje år...inspireras av Pinterest och andras bloggar.

    SvaraRadera
  3. For et nydelig julekort. Enhver blir vel glad for å få et slikt kort. Kjekt å ha besøk av kjendiser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, jo jag syr bara till dom som uppskattar det...inte till alla....

      Radera