torsdag 16 juli 2015

Våmhus....... underbara Våmhus..



Jag har varit i Våmhus igen.........

Underbara syveckor i Våmhus, som har återuppstått efter att ha legat i "träda" i tre år nästan.

Vi började redan på lördag morgon med att packa i alla tyger och sybehör i släpvagnen.


Här får vi hjälp från lite olika håll, med att stuva in allt.




















Och hjälp med att bära in allt i Bygdegården.


Så här såg det ut, innan vi hade dukat upp alla tyger och alla andra saker.

Eva och Bia sorterar in tygerna i rätt färgskala.....























Efter några timmar är det så klart det kan bli, och årets Våmhus- veckor kan  inledas.

Duktiga bagerskan Lena kom med sin fantastiskt goda Kransekaka, som vi åt för att fira att vi är tillbaka i Våmhus.


Alla åt och lät sig väl smaka!

Några i gänget sydde stora, fantastiska skapelser av 2½" kvadrater.......
Detta har Maria eller Majsan sytt...de sydde likadana, och jag vet inte vilkens det var






Eller detta stora, fantastiskt vackra täcke sytt av Eva



Hur som helst, vill tacka alla som bidrog till den härliga stämningen i Våmhus under de här veckorna.

Jag har mått så bra, och jag har skrattat så mycket ...och mina endorfiner rusar fortfarande runt i kroppen, bara jag tänker på Våmhus.

Vi ses nästa år igen!

Lev Väl.... å Våmhus, det är verkligen friskvård det!!!






2 kommentarer:

  1. Hej på dej :))
    Så kul att träffas igen. Så härligt ni hade det i Våmhus. Vilken tur vi tog en sväng dit och fick oss en trevlig pratstund med er. Kanske jag kan komma nästa år!? Vi får se.

    Ha det så gott, ser fram emot blogginlägg med dina alster :))
    Kram till dej!
    /Malle :))

    SvaraRadera
  2. Jaa det var verkligen jätteroligt att träffas igen. Det vore såååå roligt om du kom till Våmhus nästa år...och du kan gott ta med dig bästaste Annette åxå...........
    Stoooor Kram

    SvaraRadera