tisdag 26 maj 2015

Kvällarna efter jobbet


Just nu är det en "besvärlig" tid för mig som quiltare........

Jag skulle helst vilja sitta i syrummet mest varje kväll, men eftersom jag har en gräsmatta och en trädgård, som behöver lite vård och ans, så får man ibland offra syrums- timmarna.

Så dessa dagar så gräver jag, rensar ogräs och gör snyggt i rabatter och klipper gräsmatta.
Ingenting som jag är så där väldigt intresserad av, men jag vill ju gärna ha fint omkring mig, men jag vill helst inte sköta det själv.
......*funderar lite*.........Skulle behöva en trädgårdsmästare, som gick omkring och "pysslade" i trädgården hela dagarna.....

Lite tid tar jag mig dock i syrummet, och igår blev det två nyckelringar.

 
Åkte direkt till Clas Olssons efter jobbet och köpte nyckelringar. Jag tog bort plastbrickan som satt fast i nyckelringen och så sydde jag dit nåt "annat".
Jag plockade i min "Scraps- låda" och hittade sånt som jag sydde av.
 
Kikade lite i mina knapplådor åxå, men en del såna kommer nog att användas  till mina kommande nyckelringar...
 
Lev väl kamrater...och glöm inte Friskvården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar