lördag 23 juni 2012

Sydag hos Anki och Midsommar


Så var det alltså dags igen då, för sydag hos Anki.

Denna gången var vi inte så många beroende på  sjukdom, men vi som var där hade lika roligt och trevligt som vanligt. Det var  Sulan, Eva Anki och så jag då förstås.

Jag fortsatte att sy på mitt katt- taäcke, so nu snart är klart, men jag sydde åxå en liten väska till "mommos lilla söthjärta"




En liten väska som hon kan ha att packa saker i när hon ska gå till affären med dockvagnen t.ex.




Så var det ju Midsommarafton då.

Å var ska man var nånstans, när det är midsommar om inte i Leksand, så därför åkte vi dit till Myran och hennes mamma och pappa.

Vi började med att ta en promenad med Myran i ett mycket fagert sommarsverige, för att hon skulle få titta på kossor, lamm och hästar.


Dalarna på midsommarafton...med utsikt över Limsjön i Leksand....sååååå vackert.....



Efter promenaden blev det fika, med jordgubbstårta...mycket god...



Senare blev det lite god plockmat, med barn, barnbarn, mamma och några vänner och bekanta, en trevlig kväll i ett sååå vackert väder!

Om det är så att ni inte vet hur man firar midsommar i Sverige, så kan ni få lite tips här....

Swedish Midsummer for Dummies......


 http://www.youtube.com/watch?v=u8ZLpGOOA1Q&sns=fb

Ifall  om ni inte har sett den......

Lev väl alla mina vänner...och tänk på friskvården!!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig midsommarafton! Vackert som i ett vykort och med alldeles perfekt temperatur och strålande sol.
    Vilket landskap vi har!
    Kramisar

    SvaraRadera