söndag 8 april 2018

En ledig söndag som passionär

Har börjat vakna så tidigt numera.

De tidiga mornarna började smyga sig på de sista åren. Jaa när det är sommar och ljust går det väl an, men jag bävar för den mörka årstiden.
Men å andra sidan, så vill jag inte vara vaken lika länge på kvällarna heller. Då är jag trött. Och vill gå och lägga mig.
Å går man och lägger sig tidigt, så vaknar man tidigt.

Idag vaknade jag vid 06.15, låg där och försökte somna om. Gav upp efter nån stund och gick ut och tog en promenad i stället. Det var inte många ute vid halv åtta en söndagsmorgon :-)

Några bilder på de senare åstadkomna projekten



De här är adress- tags att sätta på resväskan. på baksidan finns ett
 plastat fodral med dragkedja, som man kan lägga in en lapp med sitt namn och adress.

En liten nesse med en liten Miranda- nalle, som jag broderat med broderimaskinen.

En nesse i ett tyg som jag jagade över hela Sverige och fick till slut tag på en meter i en tygbutik i... Luleå !

Jag bara älskar det där tyget, det är mina färger och tyget är såååå vackert.

Annars har det varit lite sy- torka hos mig sedan jul.....har inte känt någon inspiration alls.

Det är väl därför som det blir vanliga enkla nessar, det är väl så långt inspirationen räcker :-)

Till jul skapade jag, i vanlig ordning, två julkort till två speciella personer, som jag skämmer bort varje jul.

Fjolårets julkort sydde två likadana.

Jaja, nu är lite matlagning på schemat, åxå en form av friskvård.

Lev väl!
Friskvårda mycket!!


1 kommentar: