tisdag 29 juli 2014

Slappa dagar



Kan väl erkänna, att jag fortfarande inte gör många knop.

Den här härliga värmen gör väl sitt till, för att man inte orkar göra så mycket.

Jag sitter i solen nån timme, sedan blir det för varmt och jobbigt, och då flyttar jag över mig till skuggan. Där sitter jag sedan och läser och njuter av livet.

En dag hälsade jag på hos sonen, som har köpt hus med en liten pool, som jag plaskade runt i under flera timmar.



Det var verkligen jätteskönt att få bada lite.
Har ju lite svårt med att ta mig till någon badplats, och sedan gå ner till vattnet med min stövel, lägga ifrån mig den på stranden eller bryggan.
Sedan kommer det några glada, sorglösa barn och sparkar ner stöveln i sjön.........


Men symaskinen besöker jag några timmar varje dag, nästan. Det är så skönt att hinna sy nån timme också, åtminstone när solen har försvunnit bakom träden och huset.

Det jag har jobbat med de senaste dagarna är min variant av "Pucken".  Hittade den i Fat Quarter Nr 2.
Som vanligt så följde jag inget mönster (det gör jag ju nästan aldrig), men lät mig inspireras.
Funderade lite på vilket tyg jag skulle sy av, och fick en idé, att sy av alla stadkanter som jag hade.

Så här blev den, känns ganska OK i alla fall. Sedan får vi se, om jag ger bort den eller om jag stoppar nåt trevligt i den.


Lev väl alla mina vänner därute........och den här värmen, det är friskvård det!
Tänk på det när Nordan viner genom märg och ben........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar