torsdag 15 augusti 2013

Långe sedan jag skrev nåt här....


Men eftersom det inte händer så särskilt mycket, så finns det inte nåt att skriva om.

Jag går här mellan köket, vardagsrummet och syrummet. Ja, där händer det ju en del förstås........

Är ju sjukskriven till 15 september, och går här fram och tillbaka och stödjer absolut inte på foten.


Så här ser min fot ut numera, en slags rymdstövel/slalompjäxa är det som gäller. Å jag får absolut inte stödja på foten, gör jag det så kanske jag måste göra om allt igen. Å det vill man ju inte !!

Lite har det ju blivit i syrummet i alla fall...men det har ju varit så vackert väder åxå, så jag har ju tillbringat en hel del i solstolen ute på gården.

Lite av det som har blivit till i syrummet:


































Det två översta bilderna är "tags" "adresstags" till resväskor. På baksidan är det en plastficka med dragkedja, så att du kan lägga in din adresslapp, och sedan sätta fast "tag:en" på resväskan (ursäkta att jag skriver på engelska, men jag hittar inget svenskt ord för det) och på långt håll känna igen din resväska bland alla andra på bagage- bandet.

Den nedre vänstra bilden är en liten "nesse" sydd av stadkanter. Var ju bara tvungen att pröva jag åxå, när jag hade en massa stadkanter liggandes.

Det svartvita är två "nessar" till en älskad "sonkulla", som vi säger i Dalarna. Flera stycken har frågat, varifrån jag fått det svartvita tyget, och jag kan bara meddela att, jag har ingen aning...det låg där bland mina tyger, när jag behövde det !

En bild till måste jag bara visa...

Ville bara visa min "skörd" från en loppisresa, som jag och en kompis gjorde.
Vi åkte runt i södra Dalarna och hitta de en Loppis, där innehavaren hade ägt en tyg och sybehörsaffär !! Fröjd och lycka !

Det här köpte jag  7 st nystan bomullsgarn i klara färger, 4,5 m tyg 150 cm brett, 8 m spets i varierande bredder, 2 fpk D- ringar, 4 fpk symaskinsnålar och 45 trådrullar Guterman.......... allt till det facila priset av 240:- !!!!!!

Det var en lyckad dag, åker dit i morgon igen, för att titta om det finns nåt kvar att köpa.....!!!!!!

Lev Väl alla ni därute......och Loppis, det är friskvård det !

4 kommentarer:

  1. Din necessär som Du sytt av stadkanter var kul!
    Själv har jag inte sytt något av stadkanter ännu. Men jag har börjat att spara dem i alla fall. Så det var extra intressant att kika på den Du sytt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, ja det är ju alltid kul om man kan inspirera någon annan. Det är väl så vi får idéer många av oss genom att titta på hur andra har gjort.

      Radera
  2. Bare en måned igjen..... Flott at du klarer å få sydd litt, og fine ting du har laget også!

    SvaraRadera
  3. Jaa, Grete det är tur att jag har haft symaskinen som bästa vän under dessa dagar. Annars hade det nog blivit väääldigt långtråkigt!

    Tack tack för snälla ord.....

    SvaraRadera