tisdag 13 november 2012

Vet ni........??


Vet ni, att jag inte är helt inaktiv, bara för att jag inte lägger ut några bilder här, på vad jag gör.

Så därför tänkte jag att ni skulle få se lite av mina små projekt, som jag pillar med, när ingen ser mig!!

Först tänkte jag att ni skulle få se hur mitt stora projekt till Kommunen ser ut på plats.


Så här blev det när den kom upp på väggen. Stilig tycker jag själv, med det tredimensionella mönstret.

En arbetskamrat satt bredvid mig en gång på ett möte. Hon hade sina glasögon i ett sånt där plastfodral, som de förmodligen låg i när hon köpte dem.(Ett par billiga läsglasögon inköpta på någon mack eller så).
Sin telefon hade hon i ett trasigt gammaldags läderfodral, med trasig dragkedja.

Så jag skickade en liten frågelapp till henne om vilken färg hon gillar? Hon tittade mycket förvånat på mig, och skrev röd tillbaka.

Det här är vad som blev resultatet av den lilla lappen.

Ett glasögonfodral och ett litet mobiltelefonfodral i resttyger, men röda, eftersom hon gillar rött!














Jag går åxå på kurs här på nätet, Craftsy, har internet- kurser i frihandsquiltning.
Där har jag nappat på två stycken kurser, och har börjat träna på att quilta annorlunda, mot vad jag gjorde förut. Men jag måste ju ha olika projekt att träna på.
Det  här är en provlapp, som jag har gjort mitt "skolarbete" på, alltså testat olika varianter på frihandsquiltning, som jag gjorde en necessär av.

Så här blev den, vet inte om ni kan se quiltningen så bra.
Men hur som helst, så är det ett av mina första försöka att quilta lite mera "vågat". Å inte bara följa det vanliga mönstret, och köra på "säkerhet", som många gör.
Ja, jag är åxå en av dem som kört på säkerhet, men som tröttnade och ville lära mig lite mera. Här ser ni ett av mina försök!


Så, som ni ser, så är jag inte helt sysslolös, även om man kan tro det.

Nej då, jag sköter nog min friskvård, som man ska!!

Lev Väl!!












6 kommentarer:

  1. Ja, det här med frihandskviltning är ju lite att våga pröva och att träna, träna lite till och lite till. Eller hur?
    Det var en jättekvilt Du har sytt som hänger hos kommunen nu. Ett enormt arbete som ser jättehäftigt ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack,ja visst är det mycket träning.....jag håller på nästan varje dag......men det är faktiskt väldigt roligt, speciellt när man ser att man blir bättre och bättre!

      Radera
  2. De blev väldigt fint tur du håller dej sysselsatt men utan maskinen klarar vi oss inte....

    SvaraRadera
  3. Först, jag har aldrig trott att du var sysslolös, möjligen strängt upptagen! :-) Sedan, oj oj oj vad häftig den är, tavlan på kommunen. Hoppas du inte tar illa upp om jag säger att mönstret påminner mig om en jättelik fransk våffla... :-) Coolt! Och vackert!
    Gulliga fodral du gjorde! Men kan jag bara kalla superb! Den ser lyxig ut. Läcker!
    Allt gott till dej och en kram!

    SvaraRadera