torsdag 14 juni 2018

Bilder från den härliga Kretaresan

Nu äntligen har jag listat ut hur jag tankar ur min telefon, så att jag kan lägga in bilder här.
Nåt med min laptop har falerat, för att det går inte att göra som jag har gjort förut.
Så det har tagit lite tid att "feppla till"det, men nu har jag lyckats i alla fall.

Så nu kommer det div. bilder från den underbara ön.


Det här underbara huset hyrde vi via Sembo i byn Episkopi, en liten bit väster om Rethymnon, av ett underbara grekiska ägare. 
Huset låg högt och trots att det var ca fyra km till havet, så hade vi en vidunderlig utsikt både över havet och bergen.


Hela huset var så bekvämt, och alla "finesser" fanns i huset.Vi har egen pool, ca 15 olivträd och egna hönor i ett hörn av tomten. Som dessutom värpte ägg lite då och då. 
De äggen fick vi ta......färskare kan de inte bli.


Kvällarna tillbringades på vår härliga veranda, där vi spelade "maraton- sjuan" och hade allmänt trevligt och fnissigt.

Vi gjorde åxå utflykter lite hit och dit i bergen och åkte de hisnande vägarna över bergen till de härliga byarna på södra delen av Kreta.

Härliga och ljuvliga Agia Galini på sydsidan.



Måste bara visa en bild över terassen, som vi hade utanför vårt sovrum.


Dessa ljuvliga växter, som verkar må väldigt bra i den härliga värmen.

Avslutar idag med en bild på farmors lilla prinsessa Elvira och farmor....



Lev väl därute.........och barnbarn, det är åxå friskvård.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar